PÁR-BAJOK

Önismeret

2016. szeptember 26. 07:10 - PárBajok

2016. október 28-án induló csoportfoglalkozásunk első nagy témaköre az önismeret lesz. Nagyon sok konfliktusunk, problémánk, helytelen önértékelésünkre vezethető vissza. Létünk alapja, ahogyan önmagunkról vélekedünk. Különböző személyiségtípusokat fogunk megvizsgálni, játékos formában, tesztek segítségével. Beszélgetünk énünk olyan rejtett oldaláról, ami nem csak másoknak, hanem nekünk is ismeretlen.

De nem csak a szokásos módon járjuk körbe a témát.

Talán Te is, kedves olvasóm, azok közé tartozol, aki már számtalan ilyen workshop-on, rendezvényen, tanfolyamon, segítő foglalkozáson részt vettél. Úgy gondolod, ez is csak egy újabb szokványos tanítás lesz, ahol az általad már oly jól ismert dolgokat mondják el újra. Eleinte majd lelkesedsz érte, aztán pár nap és a lelkesedés elszáll és jönnek a szürke hétköznapok. A hallottak változást nem hoznak az életedbe, minden marad a régi.

Hidd el, kedves olvasóm, átérzem, ami most a fejedben cikázik. Magam is számtalan ilyen rendezvényen részt vettem és azon túl, hogy pár napig volt egy WOW érzésem, hosszú távon semmi nem változott. Mígnem szembetaláltam magam egy nagyon érdekes megközelítéssel. Mi befolyásolhatja énképemet? Mi alapján skatulyázom be önmagam? Miért nem tudom elfogadni, hogy úgy vagyok jó, ahogy vagyok? Istenről alkotott véleményem, képem befolyásolhatja a magamról alkotott képet?

Istenről mindenki hallott. Mesélt a nagymama, talán a szülők vagy a szomszéd, esetleg hallottunk beszélgetést utazásunk közben. Arról is hallottunk, hogy Isten teremtette az embert saját képmására. Ezek, olyan általános dolgok, melyeket szinte minden ember tud, hallott, anélkül, hogy vallásos meggyőződését befolyásolná. Jelen fejtegetésünkben, nem az a fontos, hogy miben hiszel, kedves olvasóm, vagy, hogy milyen vallási nézeted van.

A kérdés az: Mit gondolok Istenről, aki a saját képmására teremtett engem? És ha a saját képmására teremtett, akkor én is olyan vagyok, mint Isten? Az vagyok, amit gondolok róla? Hogyan is néz ki az én-képem, és mindez, hogyan is befolyásolja? (ha befolyásolja...)

 

Erről és még sok más érdekességről lesz szó október 28-án kezdődő interaktív csoportfoglalkozásunkon.

Szeretettel várunk! Gyere és jelentkezz itt:

http://par-bajok.webnode.hu/kapcsolat/

 

Szólj hozzá!
Címkék: önismeret

A bejegyzés trackback címe:

https://parbajok.blog.hu/api/trackback/id/tr2711738251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása